måndag 12 augusti 2013

Moratrippen del 2 :)

Jahapp här kommer nästa del av Moratrippen... Får hoppas att jag orkar med resten av veckan nu så det inte blir en del 3 också :-p Man vet aldrig när man e trött i mössan efter en dag på jobbet!!!

Jahapp vi hade kommit till måndag tror jag och då drog vi iväg till brorsan och Anna, där vi fikade och lekte med mina brorsbarn Saga & Elias :-D Vi stannade där i några timmar för att sedan sticka iväg och käka med Bettan, Elin & Helena på Vasagatan 32.. Riktigt god mat och mysig restaurang faktiskt.. Jag & älsklingen käkade ribs och strips.. Satan va gött det var, men väldans kladdigt att äta :-P Här kommer lite kort från när  vi var hos brorsan..

Elias har byggt nån farkost i lego :)
 Saga bygger för fullt med duplo :)
 Saga i sin nya klänning som hon fick av oss :)
 Elias och Saga leker för fullt :)
 Saga skulle göra en pärlplatta till sin faster, men kom av sig :-P Fick inte nån med mej hem :-P

På tisdag var vi iväg på spinning med Åsa, Moa & Ronja.. Älsklingen fick prova på sitt första pass och efter 4 låtar hamnade han på golvet och kollade pulsen för att se om han levde.. hihi.. Efter ett tag gjorde han ett nytt försök på cykeln.. Han gav sig med andra ord inte :-P Sista låten så sov mina fötter.. Hade inte använt mina spinningskor på ett bra tag så fötterna var inte van vid dom :-P Så sista låten kunde jag inte stå och jag kunde knappt sitta heller för jag hade så ont i rumpan efter sadeln.. haha.. En riktig pina med andra ord, men det gick oväntat bra ändå med tanke på att jag inte hade spinnat på ett bra tag :)
Efter spinngen gjorde vi oss klara för middag hemma hos brorsan och Anna :) Vi fick grillat och det var för jävligt gött :) Vi stannade där bra många timmar för att hinna umgås så mycket som möjligt :)Inte så ofta som man träffar dom synd nog.. Fast nu bor vi ju större så nu kan ju dom komma hit och hälsa på oss också :)

Tilly leker med älsklingen :)
 Kasta bollen nu då Danne tycker Tilly :)
 Yes nu fick jag den :)
 Saga med bus i blick :)
 Elias och jag plockade hallon.. Här visar han några...
 Akta dej Danne nu skjuter jag :)
Sen gick vi ner på kajen och satt på en bänk och hade lite picknick och myste tills knotten höll på att äta upp oss.. Då gick vi iväg till en kompis till Monne där vi fick lite vin och öl.. Vi var riktigt trötta så vi gick hem till Monne efter en stund, där Johanna hade avskedsfest med sina kompisar inför sin Usa-resa. Vi blev inte uppe länge utan slocknade ganska snabbt medan ett gäng satt upp och kollade på film..

På onsdagen var vi hem till min farbror och Cattis och fikade.. Det var så jävla varmt när vi gick dit så vi fick en varsin öl att svalka ner oss med innan det slank ner lite kaffe tillsammans med en massa snack.. Vi stannade en bra stund innan vi tog en promenix bort till mina päron, där vi fikade ännu en gång.. Brorsan och Anna var där med barnen också :) Sedan skjutsade farsan hem oss till Monne med en massa saker som skulle med oss hem till nya lägenheten.. Fast hade vi vetat vad som skulle hända dagen efter så hade vi aldrig tagit med dom.. Vi skulle ju få skjuts hem, men när vi väl närmade oss Södertälje så var det en annan visa och vi fick fixa annan skjuts från Scaniarinken :( Jaja det e som det e, men jag var jävligt irriterad där i stundens hetta....

Dagen efter åkte vi som sagt hem till vår fina lägenhet igen och det var riktigt skönt att få komma hem.. Fast vi känner oss alltid som hemma hos en av mina bästa vänner Monne också :-D Hon var ju så snäll och lånade ut sin sköna säng åt oss under veckan i Mora.. Tack Monne för det :-D We love you :)
Se på fan jag orkade skriva resten.. Får se om ni orkar läsa allt bara...hahaha :-P

Baj baj :)



 

Inga kommentarer: