söndag 16 februari 2014

Alla hjärtans dag och lite mer. ..

I fredags kom min svärmor och hennes gubbe hem till oss och käkade på alla hjärtans dag.Vi bjöd på rotfruktsgratäng och älsklingens goa pannbiffar och gräddsås..Svärmor älskade gratängen så den lär hon nog vilja att vi gör flera gånger :-D
Jag lovar att den e goare än potatisgratäng :-D Dom stannade i några timmar och pratade lite skit..
Nästa helg e det bestämt att det blir en vända till Ikea med svärmor och älsklingens syrra Madde..Ska köpa lite smått och gött som vi behöver.. Blir inga större grejer denna gång då jag har lite sjuklön på kommande lön :-(  Får vänta med de större sakerna tills marslönen dyker upp istället :-)

Idag försökt sy lite med symaskinen, men jag e då inte alls kompis med den maskinen:-( Ska sälja den och ta hit maskinen som jag fick efter farmor. Den gillar jag. Står hemma hos mina föräldrar just nu. Höll på att sy vårt nya täcke som var lite för långt för påslakanet så jag fållade upp det.Tyvärr fick jag göra det mesta för hand, vilket var riktigt jobbigt.Nu e det gjort iaf och bra blev det :-D Inte alls knöligt längre :-D

Jag upptäckte att det äntligen hade kommit ut tre avsnitt av Greys anatomy säsong tio så dom såg vi under kvällen :-) Vi vill ju se det textat eftersom det e mycket medicintermer i serien. Annars fattar man ju inget!! Prison break e vi ju tyvärr klara med och sorgligt var det i slutet :-(

Vi såg även en film som hette Skumtimmen med Lena Endre. Den var helt okej och inte lätt att gissa sig till hur den skulle sluta. Sevärd kan vi säga :-)

Nu ska vi sova här.Klockan ringer 09.30 pga tvättid. Får se om nån försöker sno vår tvättid som sist eller om det ser ut som en svinstia? ? Hatar att tvätta i tvättstuga och längtar tills vi kan tvätta i vår maskin igen..

Gonatt och sov gott!!!!!




Inga kommentarer: