lördag 5 januari 2013

Tillbringar dagen i sängen...

 
Det blev inte alls som jag hade tänkt mej.. Först hade vi ju velat gå på Daladerbyt i Globen, men kom ju på att svärfar fyller år på måndag och den enda dagen vi hade tid att fira honom var idag, för imorgon hade vi ett planerat ljusparty på schemat... Svärmor behövde ändra datumet för ljuspartyt och det gick vi med på för jag mår ju inte alls bra just nu :( Mer om det senare!!


Ja eftersom hon behövde ändra datum för ljuspartyt så hade vi kunnat fira svärfar imorgon och gå på Daladerbyt idag... Dvs om jag hade varit frisk.. I onsdags började jag jobba efter min julledighet och redan på vägen till jobbet började jag må illa.. Trodde bestämt att jag skulle behöva hoppa av i Stuvsta för att spy, men stoppade in ett tuggummi och började tugga så det gick över.. Hela dagen på jobbet mådde jag som en räv och klarade inte av att äta.. Eftersom det var lite barn, så fixade jag med beställningarna inför nästa vecka och rensade i vårt linneförråd, där det såg förjävligt ut. Rensade även i materialförrådet, där allt bara hade blivit inslängt och man hittade inte ett skit.. Fick en hel del gjort trots att jag mådde illa.. Först när jag kom hem, så blev jag så hungrig att jag bara fick lov att äta.. Efter det mådde jag bra.. På torsdag morgon var det kört igen.. Blev spyfärdig bara jag såg frukosten som min snälla älskling hade fixat.. Fick i mej filen, men var alldeles kallsvettig och illamående.. Vi tog beslutet att gå till grannen sjukhuset där jag fick tillbringa 4 timmar.. De kom fram till att det var min sköldkörtel som krånglade.. Min läkare har hållit på att fixa rätt dos Levaxin åt mej och i december sänkte han min dos till 2.5 tablett och nu e mina värden för låga och det resulterar i att jag blir yrslig och illamående och har ständig skallvärk :( Inte alls roligt kan jag lova.. De tog t om med gravtest på mej, men synd nog var det inget där.. Vi får jobba vidare där helt enkelt..

Ja så nu sitter jag här själv, medan alla jag känner e på väg till Globen för att se MIK spöa LIF och älsklingen e hemma hos svärfar och firar honom.. Saknar honom här nu..Får ta och sova en stund tror jag för att tiden ska gå fortare :-P
 

Vi avslutar med en liten ramsa för mitt lag. Mora ik är dom bästa, heja heja heja Mora :-D

Till drantarna kan vi köra den här.. Fattiga bönder, ja ni är fattiga bönder, fattiga bönder (panta mera melodin) ifall ni vill hjälpa till :-P
Eller varför inte Vad är Leksands if utan bidrag?? Vi kan oxå köra med Vem betalar era löner? och Smsa låna.. hihi.. SSk klacken lärde mej några fina hånramsor till drantarna :-P

Baj baj!!

Inga kommentarer: