måndag 11 mars 2013

Jobbig vecka...

Japp har en jobbig jobbvecka framför mej med två sena dagar.. Imorgon e det föreläsning om kvalitetsindikatorn och sen på onsdag ( min tidiga dag) har vi APTmöte.. Jag som vill hem till älsklingen och ha det gött vid den vanliga tiden :-P

Idag invigde jag mina brillor på jobbet och barnen kände knappt igen mej först ..Haha :-P
Sen fick jag frågan - Varför har du glasögon Ullis?? Mitt svar blev - För att jag ska kunna se er..hihi.. Barnen fnittrade till och återgick sedan till sina lekar..

Käkade ju ugnspannka igår och den blev riktigt gött så här kommer receptet :)
 
Lchf ugnspannkaka
4 ägg
3 dl grädde (det går bra att blanda mjölk och grädde)
2 msk fiberhusk/havrekli
80 g riven ost
1 nypa salt
(1-2 tsk kanel)
Blanda och låt stå ca 15 minuter så fiberhusken hinner tjockna. Använder man havrekli behöver degen inte tjockna. Med havrekli i botten blir pannkakan riktigt gräddig och mjuk i konsistensen, fiberhusken ger en mer kompakt pannkaka.
Grädda i 200 grader ca 20-30 minuter eller tills pannkakan är gyllenbrun.
 
Har en bild men orkar inte lägga in den just nu..
 
Ska ägna mej åt älsklingen nu :)
Baj baj :)

Inga kommentarer: