tisdag 29 juni 2010

Lite om midsommarafton då och även lite morrande..

På midsommarafton vaknade jag ganska tidigt tack vare att min goa brorson Elias vaknade och började prata för fulla muggar.. På förmiddagen hängde jag med brorsan, Anna och Ia (som Elias säger om sig själv) till Ica Maxi. På vägen dit såg vi några raggarbilar eller som Ia säger Jajjabil. Blev väldigt förvånad över att han sa det för jag har ju inte lärt honom det och brorsan gillar ju inte raggare precis..

När vi kom tillbaka till deras hus fixade vi lite glödstekt sill och lite andra sillar som vi mumsade i oss..Det gled ner någon öl oxå.. Efter det blev det en dusch och sen skjuts bort till mina päron där jag skulle vänta in Kicki med chaffis. Dom dök upp vid sextiden och då hade solen börjat skina så vi cabbade ner och åkte iväg till Åmåsäng där vi fick jordgubbar och grädde av hennes farsa. Sen bar det iväg till Kallmora där vi skulle hälsa på Bengt och Monica. Var riktigt skoj att komma dit och dricka några öl och prata skit..:-D Vi for vidare vid 23 tiden till Våmhus och hämtade vin och sen kikade vi in till Benny i Bonäs där jag träffade en go gammal granne som jag inte träffat på evigheter :-D
Vi hamnade uppe i någon fäbod en vända innan vi drog iväg till Öna bystuga där jag träffade många som jag känner igen.. När vi kom hem det vet jag inte.. Det vet nog bara chaffisen men vi har inte frågat honom..

Dagen efter vaknade jag av värsta skallebanken. Tog en värktablett och sov några timmar igen. Efter en dusch och lite mat tog jag över barnvaktsuppdraget från mina päron och jag och Ia drog iväg till min farbror och hans fru Cattis där vi fick lite fika.. Var riktigt skoj att träffa dom. Var ett tag sen. Min kusin och hans fru och barn var oxå där.

På eftermiddagen lånade jag Annas cykel och drog iväg till Jörgen och Annelie på Önaheden och lade in massvis med skivor i Jörgens dator. Han saknade bra musik. Sen for jag iväg till Malin och Bellman en snabbis och pratade lite skit. Där blev jag riktigt hungrig så jag fick lov att fixa lite mat på Merals och tog med mej det till mina päron. Åkte på matkoma efter det så farsan fick skjutsa mej och cykeln till brorsans hus igen. Orkade fan inte ens tänka på att trampa flera km efter maten.

Nu måste jag bara avsluta med att morra på mej själv.. *Grrrrrr* Hur i helvete kan jag vara så dum att jag inte bränner ut korten på en skiva så fort jag har lagt in dom i datorn?????????????
När jag kom hem från Mora så fick jag fan inte igång burken och fick lov att formatera om den, vilket resulterade i att mina kort från Big meet på Moonshine + Pudlarnas spelning på Grönan försvann :-( Hädanefter ska det fan brännas direkt för jag vill inte förlora mer kort i mitt liv...

Nä nu ska jag springa ner i tvättstugan och ta reda på tvätten..

Bye

Inga kommentarer: