torsdag 6 december 2012

Snacka om snökaos :(

Japp igår var det jävligt svårt att ta sig till jobbet pga att Sthlm inte tål lite snö :( Jag blev 1.5 timme försenad till jobbet och frös som fan när jag kom dit.. Mellan Östertälje och Älvsjö stannade tåget pga signalfel flera gånger.. I Älvsjö funkade bara 2 spår och dom spåren skulle de vanliga tågen, godstågen och pendeltågen samsas om.. Snacka om kaos :( Flera gånger stod det Nynäshamn på skylten, men lagom till tågen kom slog det om till Östertälje och Södertälje hamn.. Till slut litade jag inte på skyltarna :( Tåget kom när jag trodde att mina fötter skulle gå av och benen var iskalla så jag frös som en gris..*brrr*  När jag väl kom till Farsta strand så vågade jag inte ens tänka på tuben, så jag gick till jobbet i snöstormen och såg ut som en snögubbe när jag dök upp på jobbet..

 
På eftermiddagen när jag kollade ut genom fönstret så fick jag se denna syn.. 
Stockholmare som hade fastnat mitt i vägen :-P Kan inte fatta varför dom tappar körförmågan så fort det snöat lite?? Nä Stockholm skulle behövt en kupa över sig under vinterhalvåret så ingen snö hade kunnat komma i vägen för dom okunniga förarna :-P Tack Åsa för det uttrycket :) Stämmer så väl  :)

Idag kom jag iaf i tid till jobbet.. Lite försenat var tåget, men jag startade lite tidigare för att va säker på att hinna :)

Nu hör jag det underbara ljudet från min diskmaskin som vi äntligen har fått igång :) Så jävla härligt att man slipper stå och diska nå mer :-P

Nu ska jag krypa ner i soffan och vänta på att Böda camping ska börja..

Ha det bäst :)

Inga kommentarer: