måndag 4 februari 2013

Glasögon!!!!

I fredags var jag och kollade synen... Det blev inget bra resultat precis :( Kommer få ha glasögon på heltid tydligen :´( Förhoppningsvis e den dåliga synen orsaken till min yrsel.. Vi får hålla tummarna på det..Har inte fått provsvaren från proverna som togs i fredags så jag vet inte vad dom säger. Väntar även på svaret från datortomografin som gjordes i onsdags..



 
Så här såg jag ut på armen efter provtagningen i fredags :( Nu e jag mer färggrann på armen.. Hon var riktigt inkompetent hon som stack mej.. Hon lyssnade inte på att höger arm funkar bättre vid provtagning och när hon drog ut kanylen så vickade hon upp kanylen innan den hade kommit ur armen :( Hade lust att ge fanskapet en riktig smäll!!!!



I lördags kom vår vän Fia hit och hälsade på :) Vi hade riktigt skoj :) Pratade och skrattade och jag hade passat på att baka en kladdkaka alá lchf tills hon kom...Riktigt god blev den :-P

Kladdkaka LCHF
 INGREDIENSER:
4 ägg
1 tsk vaniljpulver
1 dl sukrin
200 g smör
200 g mörk choklad (minst 70%, jag använde 86%)

GÖR SÅ HÄR:
1. Sätt ugnen på 200 grader
2. Smält smör och choklad på låg värme i en kastrull
3. Vispa under tiden ägg, sukrin och vanilj riktigt pösigt.
4. Häll i chokladblandningen i äggblandningen och vispa lite till
5. Häll chokladsmeten i en springform och grädda i mitten av ugnen i cirka 6-7 minuter. (jag hade den i ugnen i ca 12 minuter)
6. Ställ in i kylskåp en liten stund
7. Servera med en klick grädde och valfria bär

 
Idag fick jag lite gött med posten från bästaste Åsa :)Chokladte :-P Inget som man kan hälla sig hur som helst, men lite helgmys kan det användas till :)




 

 
    Kan avslöja att jag sedan 7/1 har försvunnit 10.5 cm runt midjan :)Om det fortsätter med ca 2 cm varje vecka så e jag vid mitt mål i början av april :)
    Beach 2013 here i come :)

    Baj baj!!!

    Inga kommentarer: