måndag 6 augusti 2012

Måndag..

Idag har jag gjort första dagen på min förskola och det var riktigt roligt att träffa barnen och mina jobbarjobbarkompisar som kommit tillbaka efter semestern :-D Hade bara 9 barn på min avdelning och det var riktigt lugnt :)


När jag kom hem så möttes jag av den här synen :-D
Titta vad gött :-P Blir en massa god stuvning av dessa läckra svampar :-D

Älsklingen hade även gjort en god kycklingpaj med bacon och ädelost..Självklart e det LCHF!! Satan i gatan vad den va underbart god :-P

För er som e nyfikna på den så kommer receptet här :)


Paj med kyckling, bacon och ädelost

Pajgrunden kommer från LCHF-kokboken.
4 port
3 Kycklingfiléer
140g bacon
140g Grädd ädelost

Pajdeg:
2msk Smör
4 Ägg
1dl Grädde
Ostblandning:
1dl Grädde
2dl Riven ost
1/2dl Creme fraiche
Sätt ugnen på 225 grader. Ha i smöret i en pajform, ställ den i ugnen och låt det smälta. Vispa under tiden samman ägg och grädde. När smöret smält tar du ut pajformen och häller i äggsmeten. Ställ in i ugn igen, grädda tills det blivit en torr yta med ordentligt med färg. Det tar ca 10 min.
Skär kycklingen på längden i cirka en halv centimeter tunna skivor. Stek dessa gyllene i smör. Salta och peppra. Lägg åt sidan.
Klipp baconet i mindre bitar och stek på det.
Lägg kycklingen omlott ovanpå pajen. Strö över baconet och smula över ädelosten.
Blanda grädde, creme fraiche och riven ost. Häll detta över pajen. Stoppa in den i ugnen igen och grädda tills den fått fin färg.
Serveringstips!
Pajen smakar underbart tillsammans med en sallad.

Nu blir det film här!!
Gonatt!!

Inga kommentarer: