måndag 13 augusti 2012

Ny vecka...

Jaha då var det måndag igen då.. Tycker att veckorna verkar bestå av bara måndagar och fredagar för tiden går så jävla fort..

Imorgon e det min sista dag på min nuvarande avdelning, för sen går jag över till småbarnsavdelningen, där det enbart kommer att finnas 1+2 åringar... Ska bli riktigt skoj :-D
 Har sett fram emot det länge nu, men jag och min jobbarkompis D fick reda på att I ska sluta hos oss och hon skulle ha jobbat tillsammans med oss.. Så det e med både glädje och lite sorg som jag ser fram emot nya avdelningen..
 Istället för I kommer H jobba med oss.. Blir nog lika bra det, men hade sett fram emot att jobba med I för hon har så mycket erfarenhet av att jobba på förskolan, men jag klarar det nog galant ändå.. Har ju trots allt varit avdelningsansvarig i ett år och kommer fortsätta med det på min nya avdelning :-D

Sitter och väntar på att maten ska bli klar nu.. Det här ska vi äta idag :) Vi har ätit det en gång tidigare och det e riktigt jävla gött :-D

Baconlindad fläskfilé

Portioner: 4

Ingredienser:

500 g fläskfilé

150 g bacon

salt och peppar

Alternativ senap
2 msk (30g) smör
1 msk (15g) dijonsenap
1-2 hackade vitlöksklyftor

Alternativ philadelphiaost
100g philadelphiaost
1-2 hackade vitlöksklyftor

Gör så här
Sätt ugnen på 175 grader.
Förut putsade jag filén, inte nu, det är om det är något hårt på den, då kan jag ta bort det.
Finhacka vitlöken.
Alternativ senap: Rör ihop smöret, vitlök, dijonsenap och smaka av med salt och peppar.
Alternativ philadelphiaost: Rör ihop vitlök, philadelphiaost och smaka av med salt och peppar.
Skär en djup skåra i fläskfilén på längden.
Fyll skåran med blandningen och tryck ihop fläskfilén.
Linda baconet runt filén, jag brukar lägga ut baconet som en matta och rulla ihop det.
Lägg fläskfilén i en form och stek tills det blir 75 grader.

Man kan även passa på att lägga i lite grönsaker i formen, till exempel: tomat, paprika, squash.



Nu avslutar jag för idag!! Ha en trevlig kväll!!!!

Inga kommentarer: