tisdag 6 april 2010

Åhhhh vilken härlig dag :)

Började 7 i morse.. Har ju alltid öppningen på tisdagar (det var ju mindre trevligt att gå upp alldeles för tidigt)..När Eva kom vid åtta, visade hon mej min påskpresent som jag hade fått av ett av våra barn.. En trisslott som det visade sig att jag vann 50 spänn på när jag skrapade den under min rast :) (Kunde ju gärna fått vara mer, men man får väl va nöjd över det ändå)Solen sken på oss när vi var ute i en av parkerna dit vi brukar gå med barnen.. Det var riktigt härligt :) Bara 13 barn idag.. Vi har i vanliga fall 20 stycken, men några har påsklov nu.. Slutade 15 idag :) Skönt med tidig dag ibland!!

Det bästa kommer nu och det e att jag äntligen har fått tag i boende :-D
En stor tvåa på 69 kvm som ligger en halvtimme från stan.. Kortare resa till jobbet :) Hyran e på bara 4500 och då ingår el och vatten.. Kan ju inte bli bättre :) Får hyra under två år och under den tiden får jag försöka hitta en lägenhet lite närmare stan..Tror att jag kommer trivas bra och en av mina jobbarkompisar bor inte långt ifrån lägenheten... Måste ha mitt förråd kvar för hon vill hyra ut den möblerad.
Hon tar bort sin säng så jag får ta min sköna säng med mej dit iaf :) Klarar mej inte utan den!!
Blir flytt nu i slutet av april och det var verkligen i sista stund som jag fick tag i en lägenhet för annars hade jag varit hemlös efter den sista april. Har varit bra nervös över det hela..

Nu kan man äntligen bjuda hem kompisar från lilla hålan Mora och även Falun.. Vem vet jag kanske kan locka ner mina föräldrar en vända oxå.. Även fast farsan e helt emot Sthlm. Han fattar inte hur jag kan bo här nere, men det e väl så med gamla inbitna Mora bor.. Dom får krupp om dom åker utanför 50 skylten mot Rättvik :-P

Nu ska jag bara ta det lugnt och njuta av den goda nyheten och föra över lite pengar för kryssningen till min kompis innan jag glömmer det.

Bye :)

Inga kommentarer: