lördag 10 april 2010

Sjuk igen :(

Igår när jag vaknade kände jag av halsen igen och var inte i någon riktig toppform precis :( När jag kom till jobbet tyckte min jobbarkompis att jag skulle ringa och få tid hos läkare för att kolla så jag inte barnens streptokocker har hoppat över på mej.. Fick en tid 14.45 och det visade sig att det inte var några streppisar som det var frågan om. Jag hade en väldans röd hals och mina öron var lika röda och irriterade.. Fick penicillin för att kunna bli riktigt frisk för en gång skull. Ska tillbaka om 8 veckor och kolla öronen sa hon. Hämtade ut medicinen och gick tillbaka och jobbade för jag hade stängningen.
Det blev en väldigt lång dag på jobbet.. Kändes då så iaf, eftersom jag inte mådde nå bra..

När jag kom hem så käkade jag och sen kröp jag under täcket och sov lite i väntan på serien Solsidan. Efter Solsidan blev det sängen och sova igen för min del. När jag vaknade idag så var jag helt igentäppt. Fick därför kämpa på mej kläder och gå ner på Ica och köpa Otrivin till min snok.. Lite glass blev det oxå för att lindra halsen.

Har fått smakråd av en go vän nu, när det gäller ny bakgrund till min blogg.. Tack för det Kalle :-D
Ska försöka fixa det imorgon för då lär jag må bättre efter att ha fått i mej några fler penicillintabletter.

Ha en bra dag!!

Inga kommentarer: