söndag 4 april 2010

Längtar efter

en egen lägenhet med förstahandskontrakt, som jag inreda precis hur jag själv vill.. Har så mycket tankar om hur jag vill ha det och vilka av mina möbler som ska bytas ut mot nytt. Fast det får jag nog drömma om länge i den här stan.. Har två negativa saker om stan där jag förövrigt trivs bra som fan.. 1) Svårt att hitta boende 2) ser man en riktig snygging, så ser man honom aldrig mer igen..(har hänt några gånger, sen jag flyttade hit) Annars e den här stan toppen.. :-D

Nu känns det som jag bor i en jävla kappsäck.. Lite av mina möbler finns här i lägenheten, där jag e inneboende.. Lite finns hos mina föräldrar i Mora, pga en flyttfirma som var totalt inkompetenta att pussla in alla saker i flyttbilen.. T om jag, min farsa, brorsa och ett gäng kompisar lyckades med konstverket att få in alla saker i flyttbilen den dagen då jag flyttade till Falun före nyår -05.. Så står resten av mina saker i ett förråd här i Sthlm.. Just nu har jag noll koll på vart en del saker är.

Jag glömmer aldrig när jag skällde ut den sura estjäveln, som trodde att han kunde köra över mej.. Det enda han gjorde var att vara sur, för att han fick lov att jobba och inte ett dugg rädd om mina saker och till på köpet hade fanskapet bott här i Sverige och vägrat lära sig svenska.. Så jag fick skälla ut honom på engelska och det gjorde jag efter noter.. Jag var så jävla förbannad på fanskapet att mina ögon var svarta och det kom rök ur öronen.. Så beskrev den vettiga killen mej efter utskällningen. Skällde ut honom 2 gånger. En gång när vi var i Falun och en gång vid förrådet här i Sthlm. Jag fick estjäveln att vända om och börja bete sig som vettigt folk efter andra utskällningen. Den andra killen sa att han aldrig hade sett sin jobbarkompis så mör och trevlig som han blev efteråt. Han skulle berätta för sina andra jobbarkompisar att en tjej hade lyckats sätta estjäveln på plats..Det skulle han leva länge på.. :)

Ja ni som känner mej vet ju att jag har ett jävla humör och att man fan inte försöker sätta sig över mej för då blir jag skogstokig :-P

Nu ska jag krypa under täcket och kolla på The wrestler.. Har redan avverkat filmen Så olika..

Gonatt och sov gott..

Inga kommentarer: